Coca-Cola en Maroon 5 maken muziek interactief

Coca-Cola en de band Maroon 5 gaan op 22 maart samen met fans in 24 uur een nieuw nummer schrijven. De productie is in handen van Wieden+Kennedy.

Coca-Cola en Maroon 5 geven fans via http://www.coca-cola.com/music volledig toegang tot de studio, door middel van innovatieve projectietechnologie. Fans hebben direct contact met de band en kunnen ideeën voor songteksten of composities delen. Na 24 uur is de nieuwe song klaar. Joe Belliotti, Director of Global Entertainment Marketing Coca-Cola noemt het ‘Coca-Cola’s meest ambitieuze en experimentele muziekproject ooit.’

The 24hr Session is onderdeel van het Coca-Cola Music-programma en wordt gemaakt door Wieden+Kennedy. Iain Tait, global interactive director: ‘Coke heeft ons uitgedaagd om met een manier te komen die het mensen over de hele wereld mogelijk maakt deel te nemen aan de sessie. We hebben de kans gegrepen om social media en de recording studio te laten samenkomen. De alledaagse wereld van tieners komt hierdoor bij de ontoegankelijke muziekwereld.’ Fans worden via Facebook en Twitter op de hoogte gehouden.

De productie van het interactieve real-time evenement is in handen van Nexus-duo Hellicar&Lewis.

Bron: adformatie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: