Hap toe!

happen-naar-peijnenburg-boek

 

Er werd flink gehapt, gisteravond in Hilversum, op een bijeenkomst van reclamebureau Leukwerkt Worldwide. Maar niet naar de koek van een klant aldaar, want op het menu stond de introductie van een boek over Peijnenburg. Reclame-icoon Bart Kuiper, oprichter van Leukwerkt, schreef een prettig leesbaar en mooi vormgegeven boek,Happen naar Peijnenburg, over zijn startklant, nu de campagne zijn zevende jaar ingaat. En alles won, van Effie, San Accent en bijna Gouden Loeki, tot een Loden Leeuw. Veel reclamevakbroeders waren bijeen, en spoelden menig lekker hapje leuk weg. De ruim 200 pagina’s geven een goed inzicht hoe een reclamebureau samenwerkt met een (goede) klant, hoe succesvolle campagnes als deze tot stand komen en effectief blijven, en benadrukt het belang van langdurig en standvastig adverteren. Want goed voor het merk, en dus de verkoop. En dus niet alleen van Peijnenburg. In dat kader spreekt Kuiper in zijn nawoord zijn verwondering uit over het verdwijnen van de roemruchte en geestige ”Vrienden van Amstel”-campagne, gemaakt door een concurrerend bureau. ”Deze campagne werkte in mijn ogen fantastisch, paste perfect bijhet product, doelgroep en merk.” Waarom gestopt, wil Kuiper nog steeds graag weten. Happen naar Peijnenburg is uitgegeven door Van Vliet Uitgevers in Sassenheim, dat eerder Zapklare Brokken van nog zo’n reclame-icoon, Hans van Dijk van de pers liet rollen, en kost 25,50 euro (incl. btw, ex verzending).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: