Heineken: Enjoy responsibly

heineken_freewsixpack200805

Heineken Nederland startte 14 november jl. een interactieve, multimediale bewustwordingscampagne met betrekking tot verantwoord drinkgedrag.

Deze ‘Enjoy Heineken Responsibly’ campagne speelt zich voornamelijk op internet af en richt zich op jongvolwassen consumenten die regelmatig uitgaan. Door de inzet van vijf herkenbare typetjes, die er duidelijk eentje teveel op hebben, wil de bierbrouwer de discussie onder het uitgaanspubliek stimuleren en consumenten aansporen hun eigen verantwoordelijkheid te nemen met betrekking tot verantwoord alcoholgebruik.

Na de start in 2006 van het ‘Enjoy Heineken Responsibly’ platform met de tv-commercial met de ‘dronken’ blindengeleidehond, lanceert Heineken dit vervolg op de campagne om consumenten te wijzen op het belang van verantwoord alcoholgebruik. De campagne duurt tot eind december 2008.

De campagne is opgezet rondom de website www.heineken.nl. Consumenten worden naar de Heineken-website geleid via radiocommercials, horecapromotiemateriaal én online-reclame. Naast bannering is samen met Hyves de speciale ‘videokrabbel’ in het leven geroepen, waarmee consumenten de vijf filmpjes naar elkaar kunnen sturen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: