Guerilla marketing in de advocatuur

 

Advocatenkantoren saai? Nou, niet als ze op het Rembrandtplein in Amsterdam elkaar te pakken nemen. En dat is hier het geval met deze, in mijn optiek, briljante guerillamarketing actie van Abeln advocaten. Met dank aan 925 die het zag en op foto’s vastlegde. Waar gaat het om? Een cum laude afgestudeerde rechtenstudent genaamd Chiraz Muradin. Het grote, gerenommeerde kantoor Houthoff Buruma plaatste bovenstaand reclamebord op het Rembrandtplein. Chiraz Muradin, graag Hester Swane bellen. Hester Swane is de recruiter van Houthoff.

Een leuke actie, waarbij de insiders ongetwijfeld weten waar het over gaat. En als advocatenkantoor richt je je uiteraard op de insiders. Maar helaas, Chiraz heeft al getekend bij een ander kantoor. En laten die dat nu even héél duidelijk maken op het LED-scherm boven de Escape op datzelfde Rembrandtplein:

Een prachtige actie van Abeln. Vooral sterk vind ik is dat ze hun eigen merk opkrikken door gebruik te maken van het personal brand van deze nieuwe medewerker. Want laten we eerlijk zijn, als één van de grootste advocatenkantoren van Nederland een groot reclamebord ophangt met je naam er op, ben je een personal brand in jouw niche. Ik weet niet hoeveel rechtenstudenten jaarlijks cum laude afstuderen, maar veel zullen het er niet zijn. Dus door deze high potential te werven en dat op deze ludieke manier duidelijk te maken (onbedoeld geholpen door Houthoff natuurlijk), zet Abeln zich ijzersterk op de kaart.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: